1. Mam 18'' Zenithy i jest fajnie. Nie miałem natomiast doświadczenia z 17-tkami. Autem wożę rodzinę i nikt nie narzeka. Poza tym - u mnie jest i tak ciut twardziej bo to RS...
Czy je "czernić" ? Cóż - ja mam w oryginale na srebrno i świetnie się odcinają od czarnej karoserii... Czarne zawsze bardziej będą "ginęły" - nawet 18''. Ale to już sprawa gustu.
2. Zależy od oryginalnego ET felg. Poza tym - to też sprawa estetyki auta. Uważać tylko trzeba aby nie przesadzić i nie wyjść poza obrys błotników bo to już nielegalne.
3. Pomysł jak najbardziej OK. Ale nie zawsze seryjne amory lubią nieseryjne (czyt. krótsze) sprężyny. Jeśli robić to dobrze to amory + springi do wymiany na jakiś dobry kit.
4. Sam mam w RS-ce i jest bajka :-)
5. TYLKO dobry program w dobrej firmie. Wyjdzie ci jakieś 170KM jeśli motorownia zdrowa. Banan na twarzy murowany :-)
1. Generalnie chcę zaryzykować i zrobić je czarne, najwyżej będę żałował. 2óch mechaników mi odradzało 18stki bo twierdzili, że będzie mega tłukło i teraz mam dylemat. Na chwilę obecną nie mogę znaleźć jakiś rozsądnych 17stek na rynku. Za to jest sporo 18stek i nie ukrywam, że kuszą :-)
2. Te które przeglądałem mają ET54. Najlepiej chyba je założyć i dopiero ocenić jak to wygląda.
3. Amory i tak mam już do wymiany więc pójdzie cały komplet. Pytanie o ile mm go obniżać? jest jakaś tendencja?
4. Temat rozwiązany :-) Pytanie czy oklejać go folią czy zamówić nowy jak coś takiego?
1. Wal 18'' śmiało. Jeśli chodzi o szerokość to i tak masz 225 a profil 40 nie jest straszny. Wiem co piszę bo jak kupowałem auto na tych felach to byłem lekko przestraszony a teraz nie ma opcji abym zmieniał na mniejsze.
2. Z ET masz rację - trzeba by przymierzyć, ew. obejrzeć u kogoś.
3. Wielkość obniżenia łatwiej będzie ci ocenić po założeniu nowych kółek. Bo to do nich najbardziej próbujemy podpasować. Więcej niż 30mm i tak nie ryzykowałbym raczej na łódzkich torowiskach ;-)
4. U mnie poprzedni właściciel po prostu kupił drugi grill i dał do lakierowania. Fajnie wyszło. Muszę jeszcze zrobić coś ze znaczkiem i będzie pełna czerń... Grill który podałeś w linku fajny :-) Ale to już inny wzór - plaster miodu. Ale naprawdę fajna opcja. Jeśli masz kasę - polecam. Z okleiną uważaj - nie zawsze wychodzi ładnie, ciężko zrobić ładnie łączenia etc...
5. Dzień bez chipa - dnie straconym :-) Dobry tuner sprawdzi ci najpierw auto, zloguje i oceni stan techniczny. Po dobrze zrobionym programie spalanie w TAKICH SAMYCH warunkach powinno pozostać na tym samym poziomie lub delikatnie spaść . U mnie spadło o ok. 0,2l/100km. Ale...
Jeżdżąc z nowymi parametrami...Wiadomo...;-) Trzeba z tych koni korzystać czasem... No i się korzysta. Wtedy cudów nie ma - wypije więcej. Ale wg mnie i tak praktycznie tyle samo co wypiłby w tych samych warunkach bez programu. A w zamian daje dużo więcej przecież ! :-)
BTW - parametry mam jak w podpisie ale za 2 tygodnie i tak jadę na sofcik... Jestem pewien, że poczuje miłą różnicę ;-)
1. Dzięki za wsparcie.. Pocieszyłeś mnie, że nie będzie tak źle :-)
3. Chciałbym obniżyć z dwóch powodów. Pierwszy, żeby rzecz jasna usztywnić a po drugie zmniejszyć prześwit między nadkolem a oponą. W swojej starej Octavii miałem 225/45 R 17 i strasznie wysoko siedziała. Obstawiam 20mm pytanie tylko czy będzie podział na przód i tył ale to już dopytam mechanika. Łódzkie tory już nie są takie złe, ostatnio sporo się u nas remontuje :-)
4. Zobaczę jaki byłby koszt pomalowania obecnego grilla vs plaster miodu. Chcę zrobić raz a dobrze :-)
5. No właśnie dobry tuner.. czy jest ktoś w stanie polecić dobrego fachowca od czipowania w Łodzi?
Chciałbym zamknąć temat tak do końca Października więc jak już furka będzie ogarnięta to wrzucę fotkę do oceny, oby się podobała.. :-)
1. Generalnie chcę zaryzykować i zrobić je czarne, najwyżej będę żałował. 2óch mechaników mi odradzało 18stki bo twierdzili, że będzie mega tłukło i teraz mam dylemat. Na chwilę obecną nie mogę znaleźć jakiś rozsądnych 17stek na rynku. Za to jest sporo 18stek i nie ukrywam, że kuszą :-)
czarne 18 będą dobre, tylko malowanie zleć jakiejś kompetentnej firmie - po prostu, żebyś nie miał problemów, że 'pył z klocków hamulcowych' rysuje lakier...
Zamieszczone przez tarny1987
2. Te które przeglądałem mają ET54. Najlepiej chyba je założyć i dopiero ocenić jak to wygląda.
przy ET54 dystans wrzucasz spokojnie (ale uważaj na przód, żeby nie przesadzić)
jak będziesz mieć felgi, zrobisz pomiary i będziesz wiedzieć na co możesz sobie pozwolić
Zamieszczone przez tarny1987
3. Amory i tak mam już do wymiany więc pójdzie cały komplet. Pytanie o ile mm go obniżać? jest jakaś tendencja?
-30 na spokojnie przy zestawie amortyzatory/sprężyny
amortyzatory kyb usr i sprężyny eibach niższy budżet
koni i h&r wyższy budżet
Zamieszczone przez tarny1987
Okleina na pewno wyjdzie dużo taniej.
czarna folia i będziesz zadowolony
zawsze możesz zerwać jak Ci się znudzi
Zamieszczone przez tarny1987
Właśnie mi minęła gwarancja i chciałbym to zrobić.
no to nie masz nad czym się zastanawiać
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Panowie, sprawa jest taka. Jestem zakochany w Zenithach i na pewno nie założę innych!
Są 2 opcje:
225/45 R17 ET 54 czy
225/40 R18 ET 51
Jeśli będzie 17 to pójdzie na czarno jeśli 18 to rozważę zostawienie jej w oryginale. Koszty 18stek nie są problemem. Pytanie jak to będzie z komfortem i funkcjonalnością? Na Zenithach w starej Octavii 225/45 R17 kiedyś zrobiłem 40 tys przy aucie 250 000km i nigdy nie było problemów :-)
Jak już będą dobre buty to z resztą będzie o wiele łatwiej :-)
Teraz to mam mętlik w głowie ale chyba jednak pójdą 18stki :-) będą CZTERY 18stki w moim samochodzie
A mam pytanie/prośbę do osób które na co dzień jeżdżą na 18stce Zenitha. Czy byłaby szansa przejechania się w formie pasażera nawet na odcinku 500m? Najlepiej w okolicy Łodzi choć nie wykluczam, że mógłbym dojechać gdzieś dalej :-)
tarny1987, założysz 18 i nie będziesz chciał jeździć na innych. No chyba, że autem jeździsz jako przedstawiciel handlowy po śląsku albo innej aglomeracji ze zdupionymi drogami. Wtedy trzeba brać 15 najlepiej razem z Ładą Nivą
Dla mnie przerażającą była przesiadka z 18 na 16 zimówki. Teraz nawet na zimę biorę 18 bo chcę się w samochodzie dobrze czuć.
piotrek_gdy Będę w Wawie na początku Października więc jak do tego czasu ich nie kupię to chętnie się odezwę :-)
namo dzięki za kolejne wsparcie! Tego było mi trzeba :-) Póki co nie mam jeszcze rodziny więc głównie jeżdżę sam po Łodzi + trochę autostrady. Jeździłem na 17stkach Zenitha 3 sezony więc jakąś wprawę mam :-)
Looker czy doszły do ciebie moje wiadomości? Jestem nowy na forum i nie wiem czy skrzynka działa jak powinna :-)
Ja zimowe opony wrzucam na 18 Gemini a na wiosnę zakładam 19 Xtreme maksymalnie szeroką gumą jaka wejdzie, bo jak dla mnie RS jest miękki na tych 18. Teraz będzie banan cały rok
namo, kolego szczerze mówiąc podziwiam cie :wink:
gdyby zimówki wchodziły 16" do RSa tobym załozył 15"- niestety wchodza tylko 16"
a gdzie to ty chcesz tak szarżowac w zimie swoim przednionapędowym cudem że 18" to za miękko? :wink:
weź przy tym pod uwagę, że nie mówimy o RSie tylko o BKD który seryjnie ma ok 140-150KM nieco inne zawieszenie i zdecydowanie do innego stylu jazdy jest przeznaczony
w Polsce nie mamy na tyle dobrych dróg żeby można szalec bezpiecznie na 18" czy 19"
ja w zeszłym sezonie musiałem wymienic 3 opony 18" z powodu najechania na niewielkie nawet wykruszenia jezdni które skutkowały uszkodzeniem opony oraz jedną felgę prostować
zalecałbym więcej rozwagi przy wyborze rozmiaru ogumienia :roll:
[ Dodano: Wto 23 Wrz, 14 13:30 ] tarny1987, - odzywaj się na PW
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
o BKD który seryjnie ma ok 140-150KM nieco inne zawieszenie
wiesz, ja miełem 18 w 1.4 TSI CAXA i bardzo lubiłem ten zestaw. Zamuliło silnik ale jak już się rozpędziła to miło było na autostradzie i zakrętach.
Zamieszczone przez piotrek_gdy
w Polsce nie mamy na tyle dobrych dróg
to własnie napisałem wyżej. Wjechałem kiedyś na 18 do Katowic, byłem cały mokry. Ja mam warunki na 18/19, do firmy 10 min dobrą drogą a jak gdzieś jadę to tylko autostrada.
Koła trzeba dobrać do swoich warunków, też zalecam rozwagę.
19stka do szczęścia nie jest mi akurat potrzebna ale nie neguję tych co chcą ją zakładać.
Pod kątem jazdy byłem zadowolony ze swoich 17. Brakowało mi jednak wyglądu i większej przyczepności.
Mam nadzieję, że wrzucając 18stkę przy fajnych sprężynach i amorkach w końcu będę syty.
Nie wiem jak to się dzieje, że jedni ciągle wymieniają ogumienie/prostują felgi a drudzy nie. Rodzaj nawierzchni, forma jazdy i szczęście w omijaniu dziur pewnie w dużej mierze wpływa na to jak wspominamy jazdę 17stkami, 18stkami czy nawet 19stkami. Ja póki co będę jeździł sam po nawierzchni względnej. Czas pokaże.. :-)
Nie wiem jak to się dzieje, że jedni ciągle wymieniają ogumienie/prostują felgi a drudzy nie.
Jedna z zasad stanowi, że nie warto kupować podróbek, tanich 'okazji", felg używanych przez nie wiadomo kogo i nie wiadomo jak (najczęściej ostro). Często słyszę też opinie, że oryginalne felgi OEM też dobrze dają radę.
Sam mogę też być chyba jakimś przykładem bo już 2 razy dość ostro wpadłem w drogowe niespodzianki na swoich Zenithach 18'' i jak na razie wszystko ok. Opony to Micheliny z rantem ochronnym. Świetnie dają radę.
Ja mam warunki na 18/19, do firmy 10 min dobrą drogą a jak gdzieś jadę to tylko autostrada.
Dobra droge to buduja Moze skoncza za rok dwa, a druga dobra nie wczesniej niz za 5 lat :lol: A okolice Zywca to maja taki sredni asfalt, zwlaszcza tam w Lipowej na skrzyzowaniu przy Lewiatanie i dalej do Twardorzeczki
tarny1987, ja wziąłbym 18. Dużo lepiej wyglądają a gorzej się na nich nie jeździ. Sam chcę swoje 17 zamienić na 18 albo 19 (tylko nie wiem czy 19 są legalne w Octavii). Jednak zastanowiłbym się nad malowaniem na czarno. Widziałem już kilka autek zrobionych na czarno-czarno i jednak według mnie za dużo czarnego. Ew. jeśli czarne to dodałbym jakiś kolor, który przełamie zbyt dużą ilość czerni (np. czerwony jeśli masz czerwone zaciski).
Dystanse warto rozważyć dopiero po założeniu felgi na koło, zobaczysz jak wygląda i wtedy można bawić się dalej.
Jeśli chodzi o chipa to tylko mapa i to w dobrym punkcie. Boxem zrobisz tylko krzywdę sobie (a właściwie portfelowi), bo może box tani ale szybko może wymęczyć silnik. Warto dołożyć trochę na porządny soft, to i spalanie powinno lekko spaść przy normalnej jeździe.
u mnie leży w garażu box dwukanalowy V-techa za którego dałem 1400 i poużywałem miesiąc więc cenowo to samo co dobry program :wink:
czarno czarny wygląda IMHO smętnie a wiem o czym mówię, bo 17" Zenithy mam zrobione plastidipem na czarny mat a 18" Zenithy zrobione na antracyt i wyglada rewelacyjnie :szeroki_usmiech
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz